dissabte, 19 de gener del 2013

Taller de vídeo digital

Hola hola!

Ja arribem a la recta final del nostre procés d'aprenentatge en l'assignatura de Mitjans i Recursos Tecnològics per a l'Educació Primària. I ho feim amb el penúltim taller pràctic, el de vídeo digital. 

Aquest cop ens donaren la possibilitat d'aprendre a manejar el programa Windows Movie Maker. 

Aquest, és un software d'edició de vídeo amb el qual podem crear vídeos a partir d'imatges, sons i altres videos, i després publicar-los a xarxes com SkyDrive, Youtube, Facebook, Vimeo... També permet inserir una sèrie d'efectes, transicions, títols, crèdits, narracions cronològiques... La veritat és que és un recurs bastant intuitiu, el qual ja havia utilitzat anteriorment per fer petits muntatges amb fotografies i una cançó de fons.

El taller consistia en realitzar un muntatge de 3 minuts que inclogués títols inicials i crèdits, fragments de vídeo, imatges estàtiques i una locució i/o música de fons. Ja que estava vaig pensar que el podria fer relacionat amb el tema del nostre projecte (l'alimentació). Al final se'm va ocórrer que com arribava la recta final, podria fer un vídeo recordatori de tota la feina que hem fet creant les actuacions de PDI i Webquest del nostre projecte, protagonitzant-lo amb els personatges dels Fruitis i d'en Ratatouille.

Així, les passes que he seguit per realitzar el vídeo han estat:

- He importat les imatges que volia que apareguessin al vídeo, les quals han estat captures de pantalla del PowerPoint interactiu grupal i de la Webquest.
- He creat un àudio de 3 minuts amb l'Audacity, posant la música de la sèrie Fruitis de fons i gravant la meva veu.
- He importat aquest àudio al projecte de vídeo.
- He importat un vídeo de Youtube, que és la introducció de la sèrie Fruitis.
- A continuació he insertat al guió gràfic les imatges en ordre, l'àudio i el vídeo.
- He afegit uns títols al iniciar el meu vídeo i diferents transicions i efectes a les imatges, tenint cura que les imatges quedessin sincronitzades amb la cançó i la meva locució de veu.
- També he tallat el vídeo de Youtube, perquè era molt llarg, i he elegit els fragments que millor quedaven amb la cançó de fons, també fent que tot estigués sincronitzat.
- Finalment he afegit crèdits al vídeo retallat i he comprovat que tot quedés coordinat.

Quan ja tenia tot enllestit vaig elegir l'opció exportar perquè es guardés tot en format de vídeo i ho vaig penjar a Youtube, quedant el següent resultat:


Penso que si jo m'ho he passat tan bé realitzant aquest vídeo, per als nins de primària aquesta pot ser una activitat de gran riquesa i molt motivadora. De fet, els meus alumnes amb els que he fet les pràctiques aquest any, em vàrem fer un vídeo d'acomiadament, amb fotografies de les excursions que havíem fet junts i d'ells mateixos, adjuntant dedicatòries amb text, així que l'utilització d'aquest recurs a les aules de primària és possible, i des de primer cicle! Sense oblidar-nos de que òbviament el vídeo pot ser un gran recurs i suport per al docent, amb el que es pot explicar un tema de manera molt més visual, més interactiva i més motivant per als infants.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada